Büyük Dayım Selahattin KIYICI'nın icadı.  

Posted by basketçi


81 yaşındaki Selahattin Kıyıcı, sınırlardaki mayınların temizlenmesi yasası çıkınca 2,5 ay çalışarak mayını yerinde imha aracı geliştirdi.
Bir vatandaş olarak mayın temizleme konusunda sorumluluk hissettiğini belirten Kıyıcı, "Mayın imha konusunda İsrail'e bağımlı kalmamız beni harekete geçirdi. Bunun üzerine 2,5 ay geceli gündüzlü çalıştım ve bir D7 dozer üzerine bağlanmış mayını yerinde imha aracı geliştirdim. Geliştirdiğim bu aracın taslaklarını Milli Savunma Bakanlığı'na da gönderdim ama daha önce benim tasarladığım araca benzer araçlar geliştirildiği için dilekçelerime olumsuz yanıt aldım. Ben tasarladığım bu mayın imha aracını hayata geçirmek için Gaziantepli sanayicilerden destek bekliyorum" dedi.
Yıllarca Salihli, Seyhan barajlarında, çeşitli hava limanlarında tamirci makinist teknisyen olarak çalışan Kıyıcı, mayın temizleme olayı gündeme gelince böyle bir mayın imha aracı tasarlamaya karar verdiğini söylüyor. Tasarladığı D7 dozer üzerine monte edilmiş mayını yerinde imha aracının 250 kilogramlık gürzlerle çalıştığını ve dünya genelinde kullanılan imha araçlarından çok daha fazla bir alanı aynı gün içerisinde temizleyebileceğini iddia eden Kıyıcı, "Benim tasarladığım araç 250 kilogram gürzlerle çalışıyor ve bu araçla bir günde 70 dekar bir alanı mayınlardan temizleyebilirsiniz. Yurt dışına milyarlarca para kaptırmak yerine kendi mayın temizleme aracımızı yapabilir ve mayınlı arazileri temizleyebiliriz" şeklinde konuştu.
Basketbol, NBA, TBL, Euro Leage, NCAA, Eurobasket, Euro Cup, Uleb Cup, 12 Dev Adam, Spor, Beden Eğitimi
Paylaş

This entry was posted on 27 Mart 2010 Cumartesi at 08:58 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 yorum

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails