5 odalı evim olsun  

Posted by basketçi

5 odalı evim olsun 

BEŞİKTAŞ'ın büyük yankı uyandıran Alen Iverson transferinin sır perdesini AKŞAM araladı.. Transferin gerçekleşmesinde büyük rol oynayan basketbol şubesi sorumlusu yönetici Şeref Yalçın, tarihi imzanın detaylarını anlatırken ilginç şartlar dikkat çekiyor. Ünlü basketbolcu daha önce yeşil ışık yaktığı Şeref Yalçın ve Yıldırım Demirören'den şu şartları istedi:
iverson
1. Benim 5 çocuğum var (yaşları 2-4-5-12-14) 5 odalı ev istiyorum. Bu lüks villa olmasa da olur.
2. Çocuklarıma özel okullar bulun, hepsinin masraflarını karşılayın.
3. Özel ve güvenli bir araba ile yanıma bir asistan isterim.
4. ABD'ye kendim ve ailem için gidiş-dönüş biletleri verin.
5. İstanbul'da sıkıntı yaşamak istemem, bunun için 24 saat ulaşabileceğim bir yönetici desteği isterim (Şeref Yalçın bu konuda garanti verdi, kendisi bizzat ilgilenecek)
100 BİN DOLARA KUPABU şartların ardından daha önce anlaşma sağlanan transfer ücretinin de detaylarına geçildi.. Demirören ve Yalçın, Iverson'u 1.5 milyon dolar garanti para ve 500 bin dolar bonusa ikna etti.. Transfer ücretinin vergisini Beşiktaş'ın ödemesi konusunda anlaşmaya varıldı. Özel sözleşmeye göre Iverson'a başarıya göre 50 bin dolar ek ücretler ödenecek. Bu rakamlardan en ilginci ise Beşiktaş'ın Avrupa Kupası alacak olması halinde 100 bin dolar prim kazanması.. Yanlış duymadınız prim milyon değil sadece 100 bin dolar...

İŞTE tarihi anlaşmanın detayları böyle.. Şeref Yalçın'a göre kontratın ana fikri şöyle: Çok ağır şartları olan bir sözleşme yapmadık. Özel maddeler yok. Zaten onun önceliği para değildi. Özellikle çocuklarının güvencesini istedi.. Çünkü ailesine çok düşkün..
Iverson Siyah-Beyaz roman gibi biraz...- Babası olmadığı için annesi onu tek başına yetiştirdi.
- Virginia'da kanalizasyon üzerindeki bir evde oturdukları için çocukluğu lağım suları arasında geçti.
- 14 yaşındayken bir arkadaşı bıçaklandı. Daha sonra en iyi arkadaşı bir çatışma esnasında yanında vuruldu.
- 17 yaşındayken bir bowling salonunda karıştığı kavga sebebiyle 5 yıl hapse mahkum edildi. 4.5 ay yattıktan sonra serbest bırakıldı.
- Lisede hem Amerikan futbolu hem de basketbol takımını şampiyon yaptı.
- Ailesine bakmak için üniversiteden mezun olmadan 21 yaşında profesyonel olup NBA'ye gitti ve para kazanmaya başladı.
- 1997 yılında oynamaya başladığı NBA'in zayıf takımlarından Philadelphia 76ers'ı 8 yıl sonra play-off'lara taşıdı ve o sene 'Yılın çaylağı' seçildi.
- 2001 yılında Philadelphia 76ers'ı finallere taşıdı o yıl MVP ödülünü kazandı.
- 4 kez ligin en skoreri, 11 kez de All-Star oldu.
Avrupa'daki rakipleri hasılat için adeta göbek atıyorAllen Iverson'ın Beşiktaş'a transferi, Siyah-Beyazlılar'ın EuroCup'taki rakiplerinden Alman Göttingen takımında da sevinçle karşılandı. Göttingen Başkanı Marc Franz, 23 Kasım'da sahalarında oynayacakları Beşiktaş maçını dört gözle beklediklerini açıklarken, 'Düşlediğimiz gibi oldu. O maçta sadece Beşiktaş taraftarlarını değil, Allen Iverson hayranlarını da bekliyoruz. 6 bin 600 kişilik salonumuzun o gün tıklım tıklım dolacağına eminim' diye konuştu.
Bu 'Şeref' Yalçın'ın
TARİHİ transferin perde arkasından ise Şeref Yalçın'ın ilginç hayat hikayesi çıktı. Quti ve Quaresma transferleri ile futbolun sihirbazı olan Serdar Adalı'nın basketbol versiyonu da Şeref Yalçın.. Yalçın, 8 yıl ABD'de New York'ta yaşadığını belirterek Iverson'la olan özel dostluğunu şöyle anlattı:
'BEN ABD'de yaşarken New York Knicks taraftarıydım. Hiç maçlarını kaçırmazdım. Iverson'ı 3 kez canlı izledim. Gidemediğim maçlarını da TV'de seyrederdim. Benim için Jordan gibiydi. Ardından 1994'te Rüya Takım İstanbul'a geldi. O zaman kafileye yönetici rehberliği yaptım. O zaman tanıştık. ABD'de ortak arkadaşımız var. NBA'de teklif almayınca arkadaşımdan telefonunu alıp aradım. Teklifimizi ilettim. Onun geleceğine kimse inanmadı.

Benimle gelsin diye eşime yalvarıyorum
Allen Iverson, ABD'li internet yazarı Kate Fagan'a verdiği röportajda, çocuğunun hastalığı ve eşiyle arasında yaşadığı sorunların çözümlenmeye başladığını belirtirken, 'Her gün Tawanna'ya (eşi) Türkiye'ye gelmesi için yalvarıyorum. Yalvarmaya da devam edeceğim. Oraya birlikte gideceğiz. Onlardan ayrı kalmaya dayanamam, onlarsız yapamam' diye konuştu. Iverson, Beşiktaş'ın teklifini kabul etme sebebini, 'Tek istediğim istenmekti' diye açıkladı ve, 'Ben her zaman 1 numara oldum. NBA'de ise 2 numara olmamı istediler. Benden kötü adamların yedeği olacak bir oyuncu değilim. Bunu kanıtlayacağım' dedi.
_AKŞAM_
Basketbol, NBA, TBL, Euro Leage, NCAA, Eurobasket, Euro Cup, Uleb Cup, 12 Dev Adam, Spor, Beden Eğitimi Paylaş

This entry was posted on 31 Ekim 2010 Pazar at 14:13 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 yorum

ıverson bir kumardır fakat bu kumar tutmazsa bjk şampiyonluktan olmaz ama

bu kumar tutarsa bjk şampiyon olabilir :D

buda oynanası bir kumardır...

31 Ekim 2010 14:15

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails